Kundefastholdelse er kommet stærkt tilbage i førersædet. Og med god grund. For når bilsalget daler, så stiger kravene til indtjening og mersalg på værkstedet.
Tilbyder du serviceaftaler med rabat på reparationer?
Mange værksteder tilbyder en ’light’ serviceaftale, som i stedet for fast pris på reparationer (en tryghedsaftale), har indbygget en rabat på reparationer. Ideen er at rabatten skal fastholde kunden på værkstedet, så vedkomne ikke bliver fristet af konkurrenternes tilbud.
Får du mere tilbage i kundefastholdelse, end du betaler i rabatter?
Rabatten er tiltænkt de kunder, som er tiltrukket af tilbud og rabatter hos konkurrenterne. Der er en risiko for, at det er dine loyale kunder, som alligevel kommer på værkstedet, der køber rabat-aftalen. Så bliver rabatten konverteret til en mere generel prisnedsættelse. Og hvis du så oven-i-købet bagefter må erkende, at du alligevel mistede de kunder, som rabatten oprindeligt var tiltænkt, så kommer du ikke i mål med din plan.
Findes der en løsning, hvor værkstedet systematisk kan målrette de kunder, som er i risiko for at gå til konkurrenterne?
MiCAR AUTO E-COMMERCE har løsningen, der målrettet og automatiseret tager fat i alle de kunder, som er i risiko for at være på vej væk. Risiko-kunderne modtager således et konkret og relevant tilbud, på rette tid og sted. På den måde kan du målrette rabatten til de rigtige kunder.
Hvordan ved I om kunden er på vej væk?
Det unikke er vores formel på dataopsamling, databehandling og automatisering. MiCAR’s Customer Data Platform (CDP), gør det muligt at data-styre tusinder af individuelle kundeprofiler, der real-time tracker handlinger og automatiserer kunderelevante mails. Det er den data vi anvender til at målrette relevante tilbud til netop de kunder, hvor der er risiko for at de er på vej væk.
Kontakt os for at høre mere.
Læs meget mere på vores blog-site!