Hvor meget kan man løfte salget ved hjælp af kundedata?

MiCAR AUTO E-COMMERCE, der hjælper autobranchen med online salg og e-commerce, har forbedret det salg, som leveres direkte til værksteder og autoforhandlere. Nye data-drevne tiltag, som målrettes den individuelle slutkunde på værkstedet, har medført forbedringer på toplinjen.
 

Værkstedernes andel af nysgerrige slutkunder er steget til 80%

*Slutkunderne, der reagerer ved at LÆSE salgsmails er steget til 80%.

*Og slutkunderne, der reagerer ved at KLIKKE på salgsmails er steget til 70%.

*Bemærk, at slutkunder, der frabeder sig fremsendelse af salgsmails fortsat er på samme lave niveau, nemlig mindre end 1%.

Hvor mange af slutkunderne køber? Godt spørgsmål. Konverteringen er fordoblet (x2)

Hvad er MiCAR’s opskrift på succes?
Det unikke er vores formel på dataopsamling, databehandling og automatisering. MiCAR’s Customer Data Platform (CDP), gør det muligt at data-styre tusinder af individuelle kundeprofiler, der real-time tracker handlinger og automatiserer kunderelevante mails.

Værkstederne sælger kunderelevant, online og automatiseret
Data sætter os i stand til at hjælpe vores værksteder og forhandlere med at hjælpe deres slutkunder, med en relevant løsning, på rette tid og sted. Høj relevans øger sandsynligheden for et salg.

Besparelser: Lønkronen er dyrere end automatiseringen
Der er penge at spare, for salgsprocesserne, der normalt er manuelle, automatiseres. Og omkostningen ved automatiseringen er væsentligst lavere end lønkronen.

Øget indtjening: Værkstederne udkommer systematisk til alle relevante kunder uanset om det regner eller sner
I den manuelle verden kan værkstedet ikke gribe alle potentielle salgsmuligheder. Det er ganske enkelt ikke muligt at gennemføre i praksis. Der er ikke tid og ikke ressourcer nok. MiCAR sikrer at alle potentielle kunder kontaktes, med et konkret og relevant tilbud, på rette tid og rette sted. Automatiseret og effektivt.

Læs meget mere på vores blog-site!