Værksteder og dækforhandlere bærer et ansvar for at give korrekt rådgivning til kunderne, men dette er nemmere sagt end gjort. Arbejdet med at skifte hjul og dæk sker primært ved sæsonskiftene i foråret og efteråret. Dette kommer oven i de regelmæssige serviceopgaver og reparationer, hvilket skaber et betydeligt pres på værkstederne og deres ansatte. Den travle periode kan ofte være stressende for både medarbejdere og kunder. Læs artikel fra Motor-magasinet her.
MiCAR AUTO E-COMMERCE har taget skridt for at lette denne byrde. Ved at automatisere salgs- og rådgivningsprocessen på dækhotellet, kan kunderne nu købe dæk og relaterede ydelser direkte fra deres sofa. Med brug af data om dækstørrelser og kundepræferencer, får hver kunde et personligt tilbud, hvilket sparer tid og energi for både kunden og værkstedet.
Denne innovation går endnu længere ved at tilbyde en omfattende kommunikationspakke, der starter allerede ved indlevering af dækkene. Dette fordeler arbejdsbyrden over en længere periode og mindsker pres på værkstederne. Som en ekstra bonus ser MiCAR en stigning i salget af både dæk og tillægsydelser som dækvask og afbalancering.
De bekymrende statistikker over danskernes dækvalg kræver handling, og MiCAR AUTO E-COMMERCE viser, hvordan teknologi og datadrevet beslutningstagning kan forbedre både effektiviteten og kundeoplevelsen. Dette er en win-win situation, der adresserer både sikkerhed og værkstedets produktivitet.
For mere information, besøg MiCAR’s officielle side.