Af Kim Lesanner , 8. april 2024 14:30
Martin Schultz, TyreTrust, forventer sig meget af det nye partnerskab
med MiCar, der skal gavne bilforhandlere og værksteders salg af dæk.
I en tid hvor digitaliseringen omskriver spillereglerne, har Tyretrust og MiCAR indgået et nyskabende partnerskab. Det skal give nye muligheder for salg af dæk- og hjulydelser, med et fokus på at forenkle processen og maksimere værdien for både værksteder, bilforhandlere samt deres kunder.
– Vi er kommet langt, siden vi stod med linealer og målte. I dag sker registrering af slitage og opmåling ved hjælp af robotter og kunstig intelligens, siger direktør Martin Schulz fra TyreTrust, som er Danmarks største dækhotel, der henvender sig til bilforhandlere, værksteder og andre aktører i autobranchen.
“I dag sker registrering af slitage og opmåling ved hjælp af robotter og kunstig intelligens”
Martin Schulz, direktør, TyreTrust.
Missionen for TyreTrust er at gøre hjulopbevaring værdifuldt for sine kunder. Det gøres ved at tilbyde outsourcing af hjulopbevaring med en fuldt udstyret servicepakke inklusiv afhentning, levering, opbevaring, vask, afbalancering, og klargøring af kundens hjul. Yderligere tilbyder TyreTrust blandt andet skift af nedslidte dæk, mens kunderne nyder godt af effektiv lagerstyring og omhyggelig registrering, sikret mod tyveri.
Analyse viste potentiale
MiCAR Auto E-Commerce er et software servicefirma inden for salgsautomatisering og e-commerce til bilforhandlere. Firmaet har specialiseret sig i at mobilisere kundebasen og facilitere online salg af blandt andet serviceaftaler og dæk. Gennem det nye samarbejde udvider MiCAR sit tilbud til at omfatte automatiseret salg af dæk og dækydelser.
Vores nye, fælles løsning er derfor udviklet til at hjælpe forhandlerne med at bruge det uudnyttede potentiale til gavn for deres forretning
Stig Andersen, grundlægger og direktør, MiCAR.
Grundlægger og direktør for MiCar, Stig Andersen,
står bag it-systemet for intelligent dæk-matching overfor bilejerne
– Vi foretog, i samarbejde med TyreTrust, en analyse på tværs af data fra dækhoteller. Analysen viste os, at der er et stort uudnyttet salgspotentiale for dækhoteller. Vores nye, fælles løsning er derfor udviklet til at hjælpe forhandlerne med at bruge det uudnyttede potentiale til gavn for deres forretning, siger Stig Andersen, grundlægger og direktør af MiCAR.
Der er et stort uudnyttet potentiale at benytte it-løsningen fra dækhotellet TyreTrust
og MiCAR ud til kunderne for bilforhandlere og værksteder.
Konkret tilbyder TyreTrust og MiCar en lettilgængelig, personlig shopping-oplevelse for dæk, optimeret af data-drevne matchningsteknologier. En intelligent it-platform sikrer, at kunderne modtager tilbud på de specifikke dæk, de behøver, baseret på detaljerede kriterier som hjulstørrelse, kørselsbehov og budget.
– Det betyder med andre ord, at vi tager kunden i hånden digitalt og sikrer en nem og hurtig købsoplevelse. Med få klik, og personaliseret indhold, vil kunden kunne købe dæk direkte fra sofaen, forklarer Stig Andersen.
Datadrevet strategi
Partnerskabet mellem Tyretrust og MiCAR skal løse flere af de traditionelle udfordringer, som kunder står overfor, når det er tid til at udskifte nedslidte dæk.
– Kunder, hvis dæk viser tegn på slid, modtager automatisk et personlig og relevant tilbud direkte i indbakken, der fjerner behovet for tidskrævende søgninger på nettet. På den måde bliver dæk-købsprocessen gjort hurtig og bekvem for alle parter, så vores kunder får frigjort tid til andre, og måske vigtigere, opgaver, siger Stig Andersen.
MiCAR kombinerer dækdata som slidbane og hjulstørrelser med kundens præferencer og behov via platformen og samarbejdet med Tyretrust. Dette sikrer en målrettet og effektiv salgsproces, der forbedrer kundeoplevelsen og understøtter værksteder og forhandlere i at optimere deres serviceydelser.
En række tillægsydelser
– Vi kan se på salget af vores andre sammenlignelige serviceydelser, at kombinationen af kundedata og kommunikation med høj relevans på rette tid og sted skaber mersalg, der kan ses på bundlinjen hos vores forhandlere. Så forventningerne til mersalget på dækløsningen er med god grund høje. Erfaringerne fra pilot-kunderne har vist overbevisende resultater, så vores målsætning er, at løsningen skal kunne penetrere størstedelen af salgspotentialet på dækhotellet. Både for dæk, men også inden for salget af tillægsydelserne som for eksempel afbalancering, sporing, dækvask, fælgreparationer med videre, siger Stig Andersen.
Større har mest potentiale
Han tilføjer, at løsningen henvender sig primært til forhandlere og værksteder, der har et stort dækhotel.
– De vil have det største salgspotentiale over for deres kunder, og dermed realisere størst værdi. Det vil også være dem, der får mest ud af at automatisere processerne med de deraf følgende omkostningseffektiviseringer, siger Stig Andersen.
Vejen til at realisere salgspotentialet er kort for de forhandlere, som i forvejen har dækopbevaring hos TyreTrust, for de har nemlig styr på dækdata.
– Præcisionsopmåling og registrering af dækdata er en integreret del af TyreTrust-pakken, så alle forhandlere og værksteder, som er tilknyttet TyreTrust har allerede dækdata liggende klar til aktivering, påpeger Martin Schultz.
Det skal skabe mere salg for værksteder, bilforhandlere og deres kunder at TyreTrust
og MiCar automatisk måler dækkenes tilstand og sender et købstilbud ud til bilejerne.