Hvilke strategier kan virke i situationer med hård konkurrence?
Her er nogle generelle strategier, der kan hjælpe dig med at finde frem til de løsninger og tiltag, der kan håndtere hård konkurrence, i netop din situation:
1. Fokuser på at differentiere dig i forhold til konkurrenterne
2. Invester i udvikling for at skabe innovative ydelser og processer, der kan holde dig foran i kapløbet om kunderne
3. Vær hurtig og fleksibel med at tilpasse dig til ændringer, nye trends og konkurrencepres i markedet
4. Du skal sætte øget vægt på at levere en kundeoplevelse, som kan skabe loyalitet og adskille din virksomhed fra konkurrenterne
5. Hvad koster det at være kunde hos dig? Konkurrence handler ofte om pris. Hvad mener dine kunder om hvad det koster at være kunde hos dig? Priser skal som minimum være konkurrencedygtige og afspejle værdien for kunderne
6. Har du mulighed for at slå dig sammen med en partner, hvor I sammen kan styrke Jeres position på markedet?
7. Kan du indføre ny teknologi, som potentielt kan give dig konkurrencefordele?
8. Har du styr på konkurrenternes bevægelser? Også ”konkollegaer”, som du måske ikke forventer direkte konkurrence fra?
9. Hvor ligger din konkurrencekraft? Fokus på hvor du er særlig god til at levere kundeværdi, der kan differentiere dig fra konkurrenterne
Har du valgt at gå samme vej som dine “konkollegaer”?
Så er det på tide at finde din egen rute gennem skoven?
MiCAR AUTO E-COMMERCE er gået foran med et stærkt fokus på unikke kundeoplevelser, der kan skabe kundeværdi og differentiere dig på markedet.
Vi opererer indenfor det felt som kaldes ‘salgsautomatiseret e-commerce’, som hjælper dig med at sælge mere, og på en lavere salgsomkostning.