Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Risiko for "double-whammy" til bilforhandlerne

Først tæv til nysalget. Dernæst recession, der rammer brugtvogns- markedet. Og nu risikerer værkstedet at stå for tur. Rene Tønder peger på at det skal blive værre – før det bliver bedre.

MiCAR AUTO E-COMMERCE, der hjælper bilforhandlere og værksteder med automatiseret kundefastholdelse, online salg og e-handel, bringer desværre ikke godt nyt.

Vores analyser viser, at den gennemsnitlige alder på bilerne i kundebasen er stigende, hvilket øger risikoen for at kunderne går til de frie værksteder. Andelen af biler hvor garantien er udløbet, er stigende, og det mindsker kundefastholdelsen. Det skyldes, at mange bilforhandlere ikke har kunne holde niveauet på salget af nye biler de seneste år. Og der mangler således nye biler i kundebaserne.

Vi ved at netop garantiudløbet er et ekstra sårbart tidspunkt i kundens værkstedscyklus, og hvis værkstedet ikke er parat med effektive fastholdelsesløsninger, så øges risikoen betydeligt for at kunden smutter over til de prisbillige konkurrenter.

Hvad kan man gøre? Eksperter foreslår et øget fokus på relevante tilbud, på rette tid og sted, målrettet alle kunderne/bilerne i kundebasen. Det vil for de fleste være et ret omfattende stykke arbejde at gennemføre. Men der findes hjælp. Eksempelvis automatiseret og online salg af serviceaftaler, som er tilpasset netop garantiudløb, vil kunne dæmme op for afløbet.

Motormagasinet.dk

Læs meget mere på vores blog-site!